close

 

 source - @TiffanyAlvord  -@tiffanyalvord - LEGACY (2014)- Album art  

 

 

  Tiffany Alvord  

American artist & singer-songwriter 

主要在自己的YouTube channel

發表詞曲創作與翻唱作品

 有興趣的朋友

可以網上搜尋''Tiffany Alvord''

 


  

INTRO

 //以下所述為個人觀點看法,非完全代表原著立場//

 

The Other Half Of Me - Tiffany Alvord

Taken from the album "Legacy" (2014)

 

簡言之~是首可愛的小情歌

滿布著會心一笑的發展 

一種甜蜜蜜的氛圍與心動

有種青梅竹馬、兩小無猜的感覺

長大成人後才發覺對彼此的情意

 

#對了影片要記得看到最後

#不是歌曲播畢就一切完結

#OHMYGOD

 

 


 

 

 

 

 

The Other Half Of Me - Tiffany Alvord (Official Video) (Original)

 

 

© 2014 Tiffany Alvord Music

℗ 2014 Tiffany Alvord Music

 

 

 ↓↓↓   英文歌詞  ↓↓↓

 

 

 

Hey, hey, hey, hey, hey, hey 

I start to talk and you already know what I'll say 

We're so in sync I know what it was meant to be 

Oh, oh you never stop impressing me 

Oh, oh 'cause I found the other half 

 

 

I found the other half 

The other half of me, me, me 

Me, me, me 

Me, me, me

Me, me 

The other half of me, me, me 

Me, me, me 

Me, me, me 

Me-e-e-e-e 

 

 

Hey, hey, hey 

The other half of me 

Hey, hey, hey, hey, hey, hey 

 

 

You go the distance, I know you'd run a thousand miles 

You walked through fire if you knew it'd make me smile 

Oh, oh dreams are to reality 

Oh, oh I found the other half 



I found the other half 

The other half of me, me, me 

Me, me, me 

Me, me, me

Me, me 

The other half of me, me, me 

Me, me, me 

Me, me, me 

Me-e-e-e-e 

 


Hey, hey, hey 

 


The grass is always greener on the other side

Until you cross on over right into my life 

A million bucks will never be enough

If you won the lottery

 


The grass is always greener on the other side

Until you cross on over right into my life

A million bucks will never be enough 

If you won the lottery

 

 

'Cause I found the other half 

The other half of me, me, me 

Me, me, me 

Me, me, me

Me, me 

The other half of me, me, me

Me, me, me

Me, me, me 

Me-e-e-e-e

 


Hey, hey, hey 

The other half of me

 

 

© 2014 Tiffany Alvord Music

℗ 2014 Tiffany Alvord Music

 


   

 

↓↓↓  中文賞析  ↓↓↓
 
 
 
// 思考英文歌詞的意境 – 用中文表達的看法 //

 

 

(相伴一生)

 

 

 ~~~我想跟你說

 ~我還沒說呢~你怎麼就知道啦

我知道了~一定是我們很合拍~所以這是命中註定囉

 ~對了~我想說~你總是使我魂牽夢縈

彷彿讓我覺得~我已經找到了終身伴侶一樣

 

 

對呀~我怎麼現在才察覺~我早就找到了終身伴侶呢

那個人就是你~一直在我身邊的你

你就是我的~像是守護彼此的伴侶一樣

我就是你的~像是守護彼此的伴侶一樣

你就是我的

 終身伴侶啊

你就是我的

我就是你的

我就是你的啊

 

 

~~~我想跟你說

 你就是我的終身伴侶啊

~~~我想跟你說

 

 

 我總算察覺到~那個人是在我身邊的你~我是傻瓜~折騰你那麼久

 現在知道你拚盡全力~原來都是為了我啊~為了讓我再度微笑

 重來不曾想過夢想會實現

對呀~我怎麼現在才察覺~我早就找到了終身伴侶呢

 


 對呀~我怎麼現在才察覺~我早就找到了終身伴侶呢

那個人就是你~一直在我身邊的你

你就是我的~像是守護彼此的伴侶一樣

我就是你的~像是守護彼此的伴侶一樣

你就是我的

終身伴侶啊

你就是我的

我就是你的

我就是你的啊

 


~~~我想跟你說

 

我一直都羨慕著別人擁有情人相伴

 卻沒發現守在我身邊的~那個人是

 你知道在多的金錢~也換不到我的真心嗎

還不趕快~娶我回家~向我告白

 

 

我一直都羨慕著別人擁有情人相伴

 卻沒發現守在我身邊的~那個人是

 你知道在多的金錢~也換不到我的真心嗎

還不趕快~娶我回家~向我告白

 

 
是呀~其實我早就找到了終身伴侶呢

 那個人就是你~一直在我身邊的你

 你就是我的~像是守護彼此的伴侶一樣

我就是你的~像是守護彼此的伴侶一樣

你就是我的

終身伴侶啊

你就是我的

我就是你的

我就是你的啊

 


~~~我想跟你說

你就是我的終身伴侶啊

 

 


 

 

 

 

 

Tiffany Alvord 官方 ''IG'',歡迎追蹤♥

FOLLOW NOW  
 

 

 

 

Tiffany Alvord 官方''油管'',歡迎訂閱♥

PLEASE SUBSCRIBE  

 

 

 

Tiffany Alvord 粉絲''GIF'',歡迎索取♥

 

 

 

 

arrow
arrow

    HelloLucyhere 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()